Briefstemmen

Hoe werkt het?

  • Bent u 70 jaar of ouder dan krijgt u twee keer per post toegestuurd wat u nodig heeft om te stemmen per brief.
  • 1e zending (uiterlijk 3 maart 2021) met daarin:
    • Uw stempluspas
  • 2e zending (uiterlijk 11 maart 2021), uw briefstempakket met daarin:
    • Briefstembiljet
    • Envelop met adres
    • Envelop zonder adres
    • Uitleg over hoe u uw stem uit kunt brengen per brief

Zo kunt u stemmen per brief

  • Vul het briefstembiljet in.  Doe uw ingevulde stembiljet in de envelop met de tekst Briefstembiljet. Sluit de envelop.
  • Zet uw handtekening op de voorkant (rechtsonder) van uw stempluspas.
  • Geef uw briefstem, uiterlijk 17 maart tot 21.00 uur, af bij het afgiftepunt op het gemeentehuis, Koningsplein 3 in Asten.
  • Of doe de envelop met het briefstembiljet en uw stempluspas in de retourenvelop.
  • Doe de briefstem uiterlijk 12 maart vóór 17.00 uur op de post.
  • Bij het afgiftepunt kunt u iedere werkdag terecht van 10 maart t/m 16 maart 2021 van 08.30 uur tot 17.00 uur en op 17 maart 2021 van 07.30 uur tot 21.00 uur.
  • Bekijk de factsheet briefstemmen  (pdf, 127 kB) voor meer informatie.

Kan ik ook stemmen op een stembureau?

  • Als u liever uw stem uitbrengt in een stembureau dan kan dat ook. U neemt dan de stempluspas en uw identiteitsbewijs mee naar het stembureau.
  • U krijgt daar een stembiljet om in te vullen. U hoeft dan niets op te sturen naar de gemeente.

Meer informatie

  • Bekijk meer informatie op de pagina briefstemmen van de Rijksoverheid.
  • Op deze website vindt u ook een duidelijk instructie filmpje over het briefstemmen.
  • Heeft u nog vragen over het stemmen per brief? Dan kunt u ook bellen met de telefonische informatielijn via 0800 – 1351. Dit telefoonnummer is 7 dagen per week geopend van 08.00 uur tot 20.00 uur.