Klacht indienen

  • Laat het ons weten als u een klacht hebt over het optreden van een medewerker of bestuurder
  • Het geeft de gemeente de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren
  • Stuur uw klacht per brief naar Gemeente Asten, t.a.v. college van burgemeester en wethouders, Postbus 290, 5720 AG Asten
  • Binnen 6 weken krijgt u een reactie van de gemeente

Inhoud van een klachtenbrief

  • Uw naam en adres
  • De datum van uw brief
  • Omschrijving van de klacht en tegen wie
  • Ondertekening

Klachten Peelgemeenten

  • De taken op grond van de WMO, Jeugdwet, Minima en Schulddienstverlening worden uitgevoerd door de Peelgemeenten. Klachten hierover kunt u melden bij de Peelgemeenten
  • Dit kunt u mondeling doen bij de klachtencoördinator Linda Ceelen via 06-14760418
  • Het kan ook digitaal via info@peelgemeenten.nl of per post ter attentie van Linda Ceelen met het klachtenformulier (PDF, 60 kB) 
  • U ontvangt binnen 6 weken schriftelijk bericht

Andere klachten

  • Meldingen over bijvoorbeeld een gat in het wegdek, een scheve stoeptegel of zwerfvuil kunt u direct online melden via het meldingsformulier
  • Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente, dan kunt u hier tegen bezwaar maken
  • U kunt ook een bezwaar belastingen indienen tegen een aanslag van de gemeentelijke belastingen
  • Voor klachten over de plannen van de gemeente gelden andere inspraakregelingen
  • Klachten over de politie of woningbouwvereniging dient u bij deze organisaties zelf in. Zij hebben een eigen klachtenregeling