Uittreksel uit Basisregistratie personen

  • Bewijs dat u in de gemeente staat ingeschreven, voor bijvoorbeeld:
    • inschrijven bij een woningstichting
    • overschrijven van een auto
    • doen van examens
  • Op het afschrift staat uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres.
  • Ook andere gegevens zijn mogelijk.
  • Geef daarom duidelijk aan waarvoor u het nodig heeft.
  • Aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven.
  • Direct online aanvragen met DigiD.
  • Online betaalt u met iDEAL.
  • Het uittreksel wordt per post thuisgestuurd.
  • Hebt u het uittreksel direct nodig? Regelt u het liever op het gemeentehuis?
  • Maak dan een afspraak.
  • Neem dan een geldig identiteitsbewijs mee.
  • Betalen bij de aanvraag.

Kosten

€ 11,40

Machtigen

  • Als de aanvrager niet zelf komt, kan een gemachtigde het uittreksel aanvragen.
  • Neem een ingevuld machtigingsformulier (pdf, 409 kB)  en een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde mee.

Aanvragen als u niet meer in Nederland woont

  • Bent u uitgeschreven als inwoner van Nederland?
  • Dan kunt u een uittreksel uit het Register Niet Ingezetenen (RNI)  aanvragen.
  • Er zijn 19 gemeenten waar u na uw vertrek uit Nederland een uittreksel uit het RNI kunt aanvragen.

Uittreksel burgerlijke stand

  • Heeft u een schriftelijk bewijs van een levensgebeurtenis zoals een geboorte, huwelijk/partnerschap, echtscheiding of overlijden nodig?
  • Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.